Σχόλια περί Ακαδημαϊκής Γραφής
Νοέμβριος 29, 2018
Ποδαρικό με το δεξί!
Ιανουάριος 3, 2019

Μάθημα Ουράνιο Τόξο*

«Τι σας άρεσε περισσότερο και τι θα προτείνατε προς βελτίωση του μαθήματός μας;»

Σε αυτό το διττό ερώτημα ζήτησα να τοποθετηθούν οι 182 φοιτητές των 4 τμημάτων που συμμετείχαν στο θεωρητικό μάθημα που δίδαξα κατά το φετινό χειμερινό εξάμηνο σπουδών στο Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (ΕΠΠΑΙΚ) της ΑΣΠΑΙΤΕ Αθήνας.

Οι απαντήσεις τους αποκαλυπτικές για το ποια είναι τα χαρακτηριστικά που εκτιμούν και επιζητούν ως ενήλικες εκπαιδευόμενοι (και μάλιστα ως ενεργοί ή και δυνητικοί οι ίδιοι εκπαιδευτικοί) στα μαθήματά τους.

Έχουμε και λέμε λοιπόν:

  • Μεταδοτικότητα, Φαντασία, Ευρηματικότητα, Εμπνευσμένη Διδασκαλία, Καινοτόμες και Βιωματικές Δράσεις, Αλληλεπίδραση, Αμεσότητα, Ελκυστικές Πολυμεσικές Παρουσιάσεις
  • Χρήσιμες και αξιοποιήσιμες πληροφορίες
  • Εξ αρχής γνωστοποίηση των στόχων και των απαιτήσεων του μαθήματος (π.χ. θέμα και προδιαγραφές εργασίας προόδου)
  • Οργανωμένο, Δομημένο μάθημα, με άρτια παρουσίαση θεμάτων και ομαλή ροή, ώστε να μην μεταπηδά από το ένα θέμα στο άλλο
  • Άμεση επεξήγηση αποριών με απλά λόγια και με αξιοποίηση παραδειγμάτων
  • Ακριβής τήρηση χρόνου διδασκαλίας, λογική πειθαρχία, αυστηρότητα με μέτρο, διαλείμματα με χιούμορ
  • Λεπτομερή και ακριβή σχολιασμό των εργασιών προόδου με ατομική ανατροφοδότηση, η οποία να είναι ωφέλιμη και … ανακουφιστική!
  • Σεβασμό προς τον εκπαιδευόμενο, Ευγένεια στον λόγο
  • Διαρκή και επαρκή ενημέρωση πορείας μαθήματος μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας

Μ’ αυτά και μ’ αυτά μπορεί ένας σύγχρονος εκπαιδευτικός να εφαρμόσει τη θεωρία στην πράξη και να κάνει τους φοιτητές του να αναφωνήσουν: «Δεν βαρέθηκα καθόλου! Δεν απουσίασα καθόλου!»

Ζητάνε πολλά; Δεν νομίζω!

*Ο χαρακτηρισμός αυτός δόθηκε στο μάθημα που διδάσκω από φοιτήτρια και τον θεωρώ τίτλο τιμής.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *