Greece and Marine: Two identical concepts
Μάρτιος 26, 2019

«ΥΙΟΘΕΣΙΑ ΠΛΟΙΟΥ» & ΒΙΡΑ ΤΙΣ ΑΓΚΥΡΕΣ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΥΝΕΧΗ ΧΡΟΝΙΑ

Νέα σχολική χρονιά και νέες περιπέτειες για τους μαθητές και τους δασκάλους τους, παρέα με τα πλοία που θα υιοθετήσουν και φέτος στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Υιοθεσία Πλοίου» (Adopt a Ship) της Project Connect Young Professional in the making, με σύμβουλο εκπαίδευσης την Αδαμαντία Σπανακά της Logos2Learn, το οποίο για δεύτερη χρονιά ανοίγει πανιά για ακόμη πιο πλούσιες ναυτικές εμπειρίες!

Κατά την περσυνή σχολική χρονιά (2018-2019) το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ενέκρινε 171 συνολικά μαθητές Ε’ και Στ΄τάξης, προερχόμενοι από 6 Δημοτικά Σχολεία του Πειραιά και από το Κολλέγιο Αθηνών, να γνωρίσουν από πρώτο χέρι τη σημασία της ναυτιλίας για τη χώρα μας, βάζοντας από ένα υιοθετημένο πλοίο και τα πληρώματά τους κυριολεκτικά μέσα στην καρδιά τους.

Δεν είναι τυχαίο ότι μαθητές και δάσκαλοι επιζητούν και φέτος τη συνέχιση της επικοινωνίας τους με τα υιοθετημένα πλοία, ενώ περισσότερα από 20 σχολεία μέχρι στιγμής εκφράζουν το ζωηρό ενδιαφέρον τους να γίνουν και εκείνα κοινωνοί αυτής της μοναδικής ευκαιρίας: της ανταλλαγής εμπειριών από πρώτο χέρι μεταξύ πλοιάρχου, δασκάλου και μαθητών, στη βάση πληροφοριών που αφορούν μεταξύ άλλων:

  • στις συνθήκες διαβίωσης ενός πληρώματος στο πλοίο,
  • στην πορεία διαδρομής του πλοίου ανά τον κόσμο,
  • στις ιδιαιτερότητες του κάθε πολιτισμού, τα ήθη και τις συνήθειες που συναντά το πλήρωμα στα διαφορετικά κράτη και περιοχές που διέρχεται το πλοίο,
  • στα είδη που μεταφέρει το πλοίο,
  • στα μετεωρολογικά φαινόμενα που συναντά το πλοίο κατά τη θαλάσσια πορεία του.

Μέσα από αυτού του είδους τις πληροφορίες οι σημερινοί μαθητές και αυριανοί ενήλικες επαγγελματίες ενημερώνονται άμεσα, με σαφήνεια, απλότητα και ειλικρίνεια για τον τρόπο λειτουργίας της ναυτιλίας, μέσα και έξω από τη θάλασσα, και τη σπουδαιότητά της ειδικά για την Ελλάδα, από την αρχαιότητα έως σήμερα. 

Επιπλέον, στο πρόγραμμα «Υιοθεσία Πλοίου», γνωστικά αντικείμενα όπως η Γλώσσα, η Γεωγραφία, τα Εικαστικά, τα Αγγλικά, η Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, η Μουσική, η Ιστορία, ακόμη και η Αγωγή του Πολίτη, αποκτούν έναν άλλο χαρακτήρα, βιωματικό και κυρίως φρέσκο, σαν το αεράκι της θάλασσας! Γιατί αν μη τι άλλο, η επαφή με τη ναυτιλία αφορμάται μεν από την αγάπη για τη θάλασσα, αλλά η επαφή των παιδιών από μικρή ηλικία με αυτήν μπορεί να τους εμφυσήσει πλήθος κοινωνικών δεξιοτήτων, όπως αυτές που οφείλουν να χαρακτηρίζουν τις ναυτιλιακές και παραναυτιλιακές δραστηριότητες:

Υπευθυνότητα, δημιουργικότητα για την επίλυση προβλημάτων, προθυμία, εξυπνάδα, σεβασμό προς τους ανωτέρους και προς τους κατωτέρους, σωστή συμπεριφορά.

Με απλά λόγια, ερχόμενα τα ίδια τα παιδιά, πάντα υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη του δασκάλου τους, σε επικοινωνία με τον πλοίαρχο ενός πλοίου, αλλά και επισκεπτόμενα μεταξύ άλλων ναυτικά Μουσεία και ναυτικές βάσεις, αντιλαμβάνονται πώς σε αυτή τη μικρή κουκίδα πάνω στον παγκόσμιο χάρτη που βρισκόμαστε, κατέστη η ναυτιλία ταυτόσημη με την ίδια τη χώρα, παραμένοντας έως και σήμερα ο πιο ισχυρός εμπορικός στόλος παγκοσμίως. Αυτή την ιστορία, αυτή την παράδοση και κυρίως αυτή τη δυναμική προοπτική για το μέλλον που μπορεί να δώσει ο χώρος της ναυτιλίας στις μελλοντικές γενιές μέσα από τις εφαρμογές και τις δράσεις της σε ένα ευρύ φάσμα επαγγγελμάτων και επιστημών, όπως είναι η Νομική, τα Οικονομικά, οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, οι πολυτεχνικές κατευθύνσεις ναυπηγών, μηχανολόγων, ηλεκτρολόγων, νηογνωμόνων, και πλείστων άλλων επαγγελματικών ευκαιριών στον χώρο των πετρελεύσεων, της εκπαίδευσης, του τουρισμού, των τραπεζών, της τροφοδοσίας, πέρα φυσικά από το ίδιο το επάγγελμα του ναυτικού (καπετάνιου, μηχανικού κ.λπ), συνεχίζει και φέτος να προβάλλει το πρόγραμμα «Υιοθεσία Πλοίου», πάντα υπό την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, απευθυνόμενο πλέον και σε μαθητές της Δ’ τάξης Δημοτικού.

Βίρα τις άγκυρες και όρτσα τα πανιά λοιπόν!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *